Jumaat, 22 Julai 2011

"aku rindu"



assalamualaikum..sahabat-sahabat sekalian...salam jumaat diucapkan~~cewahhh,macam mau bagi tazkirah jer..hihi anyway..ari nie nak selitkan sedikit ayat-ayat madah pujangga yg dipinjam dari website i luv islam~~nnti ujung tahun bg balik yer~~lalalala
marilah kita sama-sama menghayati serba sikit "rindu" dalam ayat nie..

Aku rindu,
pada mentari,
yang membakar jiwaku,
siang,
malam,
terang,
gelap..

Aku rindu,
pada bayu,
yang menepis wajahku,
mengalunkan siulan,
membangkitkan,
jiwaku yang resah, gelisah, dan kemalasan...

Aku rindu,
pada suara yang menggertak,
lamunan yang lena,
untuk aku terus bangun,
bergerak,
bergerak,
bergerak!!!
Di luar sana,

ramai manusia,
yang memerlukan cahaya,
pantaskah kau lena,
hanya dengan sekelumat,
usahamu yang ada?
Pantaskah kau tidur?

tatkala ramai manusia belum kenal akan tuhannya?
belum kenal pada dirinya?
belum kenal peranananya?
Aku rindukan semangat itu,
Semangat kobaran sang singa,
yang akan menjeroboskan jahiliyah,
dan menumbangkan kezaliman,
yang sering bermahajarelala..
di hati manusia....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan