Jumaat, 25 Mac 2011

"Kehilangan yg tiada galang ganti"

13 March 2011
Tarikh nie merupakan tarikh yg aku xan lupakan smpai bila..coz tarikh nie aku kehilangan kucing yg paling2 aku sayang...nama dia temek,aku juz panggil dia mek@demok..huhu dia nie aku dpat dri sppu aku yg nk buang dia dari kecik,so aku kutip lah coz kat umah aku kucing kaler oren mmg xder stok..kebetulan jantina dia akau xdpat nk kenal pasti..waktu kecik mmg xdpt nk sahkan jantina dai..so aku layan jer r..betina or jantan..layannn..
padahal mak aku da memekak da nie..huhu kucing melambak tp nk amik gak ag..ish2..nekad aku ckp dlm aty,xkira r per org nk kata..huhu nk dijadikan citer dia nie mmg kecik jer..tido pun dlm bilik aku in bakul..menyusu pun ngan ibu tumpang..kebetulan kucing aku yg lame bru pas beranak..sib bek ibu tumpang 2 nk nyusu an dia..
so aku da ase selamat da kt situ..hihi aku gat ag,time kecik2 dlu aku suka kacau dia timetido..hihi n dia nie suka wat aksi tutup2 mata..hihi n dia nie paling pantang klau aku cubit ekor n tgn dia..kihkih..pasti dia menjerit..kihkih..
selama 5bulan kot~~hihi aku bahagia jaga dia..alhamdulillah lah coz time bapak aku nk buang kucing lain pun aku da xkisah aw..aslkan mek dia xbuang..kihkih (jahat!)
asal balik keje n pas mkn,aku misty bermain2 ngan dia dulu,smpai an mandi pun dkat kul 10pm hokey!
punyer r xcited nk main ngan dia..hihi tiap kali aku cty jer,aku misty bwk mek jenjalan kt area2 umah aku,mandikan dia 2 mggu sekali..smpai an aku tido pun ngan mek..coz dlm blik aku tido sorg so mmg aku akan peluk mek lah lau nk tido..kihkih..smpai an aku xsey nk tido tnpa pelok dia..bulu mek sgt gebu selain bdn dia..smpai an aku tertido2 bila usap dia..emmmm..parah dah nie~~kihkih..mmg itu lah hakikat nyer bila kau main2 ngan mek..
bila balik kje,mak aku slalu ,merungut ngan aku cz mek sgt suka tlg mak aku kt dapur..gilessss tol mek nie~~
xpenah nk takot api n air kot~~ish2..smpai an aku rotan mek pun,still melawan ag..mencik!mencik!
nie sume peel dia bila kiteorg manja an dia sgt..hihi klau mak aku rendam ikan kt sink,siap dia cuit2 kot air 2 spya jgn mengalir..punyer lah gigih dia nk amik ikan 2..hihi klau time tido lam bilik aku mek misty tggu aku tido nyenyak baru dia kuar ikot tingkap!notti sgt taw!ish..ish..
tp 2 sume kenangan aku ngan mek..isk..isk..isk..:'(

Pada tanggal 13 mac 2011 (ahad)
   10.00am
      - macik aku n fmly lain dtg kat umah kebun tok eat mkn2 + bincang sal abg sepupu aku nk kawen kt Pineng nnti..
     5.00 pm
      -time nie aku da start main2 ngan mek n the gang kt mah aku..aku bwk dia jenjalan..
      - ejah smpi bwk arnab..sgt cute!aku bg mek main ngan arnab(cici) ejah
     6.00pm
       -da puas main ngan cici,ejah plak tetibe nk wak bbq..so mak n abah aku ptg lah daging..wahhh!!meriah taw mek mkn daging sensorang..hihi aku dgn aty yg jeles amik lah skit daging kt mek bg kt kucing yg lain..hihi
   7.00 pm
      -start membakar2 daging kt umh macik aku,time mkn 2 aku nmapak ag kelibat dia kat bapak aku..
    8.30 pm
     - aku balik umah+mandi...
     -start tny adam n is mane mek..emmm..dorg ckp xtw..
     -aku da riso..aku pggil mek..mek..mek..mek..
10.00pm
    -aku stil pggil dia..mek..mek..mek..tp still xberjawab..smpailah pkul 11.00pm
12.00pm
   -aku da syak mek kne curik!gilesss!!meroyan aku time 2..menangis air mata darah aku smpai kul 1.00am..
  - tgh mlm 2 aku da meraung2 da..emm..last,aku mesej ngan ammi..emmm..no respon..xpe...
  -mlm 2 aku mmg xtido sgt,sik terkenang2 jer..
  -bgn pg pkul 7am..cepat2 carik lagi..kot2 dia ader lg kan~~
14 mac 2011 - 16 mac 2011
   - mayat mek da dijumpai busuk..betapa luluh nyer aty aku..terasa mcm separuh aty aku hilang...emm..
sgt streesssss dgn keadaan itu!!shit ah!!
     - aku suh mak aku amik gelang kt leher dia gak..n gelang 2 abadi lg ditgn aku..aku akan simpan gelang itu sehingga aku jmpa kucing yg betul2 aku sayang..
  Itulah serba sedikit bingkisan hati aku yg dapat aku coretkan tntang kenangan paling indah aku dgn si temek....
" mek@demoks..ayong sgt rindukan kamu..sangat,..sangat..sangat.."











 tengs to alep coz tlg amik an gbr nie..tqsm..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan